Facebook, és aquí per guanyar diners com qualsevol altra empresa.

Facebook no només s’ha convertit en la xarxa social més utilitzada del món amb els seus més de 2.000 milions d’usuaris sinó que també ha aconseguit que moltes empreses depenguin del seu servei diàriament.

Després de captar l’atenció de milions d’usuaris pel seu creixement constant envers altres xarxes socials com Twitter (porta anys sense créixer en nombre d’usuaris)…ara ve Zuckerberg i confirma un nou moviment.

Facebook, és aquí per guanyar diners com qualsevol altra empresa. Molts mitjans van veure de cop com el tràfic que els hi arribava des de Facebook va començar a baixar (menys visites al meu perfil d’empresa, menys “me gustan”…) Com pot ser això? Doncs perquè així Facebook pot pressionar a les empreses que paguin per expandir el seu negoci i amb això els seus clics.

Així ho va confirmar el mateix Zuckerberg en el seu perfil oficial a de Facebook:
“Vam començar a fer canvis en aquesta direcció l’any passat, però farà mesos que aquest nou enfocament tingui recorregut en tots els nostres productes. Els primers canvis que veuràs seran a News Feed, on pots esperar veure més dels teus amics, familiars i grups.

A mesura que ho anem llançant, veuràs menys contingut públic com missatges d’empreses, marques i mitjans de comunicació. I el contingut públic que vegis més s’ajustarà al mateix estàndard – hauria de fomentar interaccions significatives entre les persones.

Per exemple, hi ha moltes comunitats molt unides al voltant de programes de televisió i equips esportius. Hem vist a la gent interactuar molt més amb els vídeos en directe que amb els normals. Algunes notícies ajuden a iniciar converses sobre temes importants. Però massa sovint avui dia, veure vídeos, llegir notícies o actualitzar pàgines és una experiència passiva”.

Facebook va començar en els seus orígens utilitzant una tècnica molt efectiva: oferir un servei a cost 0 per les empreses per després començar a cobrar quan depenent totalment d’aquesta eina de comunicació.